Billetsalg og information

Billetter købes online eller ved henvendelse til vores billetkontor. Der kan ikke foretages reservationer online. Det kan kun ske ved henvendelse til billetkontoret. Reserverede billetter skal afhentes senest tre dage efter bestilling. Der pålægges et ekspeditionsgebyr på 10 kr. ved billetkøb på billetkontoret.

Billetkontorets åbningstider:
Tirsdag til fredag kl. 10-15.
Tlf.: 87 10 19 00
post@rt.dk

Betaling: VISA, Dankort og VISA/Dankort, Mastercard, MobilePay.

Teatrets foyer åbner ca. en time før forestillingen. Døren til salen åbnes kort inden forestillingen og lukkes præcis ved forestillingens start.

Billetter til forestillinger refunderes ikke, men kan op til tre dage før en forestilling byttes til en anden ikke udsolgt forestilling eller et gavekort. Billetter til spisning kan refunderes op til fem dage før forestillingen.

OBS: Ved refusion eller ændringer af billetter til forestillinger eller buffet pålægges der et gebyr på 20 kroner pr. billet.

Ved spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at tage fat i os på 87 10 19 00 (tir-fre kl. 10-15) eller på post@rt.dk.

Hvis du har spørgsmål vedrørende online-køb kan du også ringe til Billettens Call Center på 70 20 20 96 mandag mellem 10 og 16 samt tirsdag til fredag mellem 10 og 14.

Husk, at du altid kan medbringe dine billetter digitalt på telefonen, hvis du har modtaget dem på mail.

Priser

Voksenforestillinger: Løssalg: 150 kr. / Abonnementspris: 110 kr.
Abonnementsprisen udløses ved køb af billetter til minimum tre forskellige voksenforestillinger. Rabatten gælder alle efterfølgende køb til voksenforestillinger i indeværende sæson – abonnementet tilknyttes personligt.
Unge under 25 år og studerende over 25 år(*): 75 kr.

Familieforestillinger:
Familierabat: 75 kr.

Forestillingernes aldersgrænser skal overholdes. Randers Teater forbeholder sig retten til at afvise for unge børn ved døren.

Der betales et gebyr på 5 kroner pr. ekspedition på nettet.

(*) Der skal kunne fremvises gyldigt studiekort/

Forestillinger med spisning

Kuvertpris 160 kr.

Ved de fleste forestillinger med café-opstilling serveres der mad inden forestillingen. Menuen varierer og kan ses og bestilles på hjemmesiden eller ved henvendelse til teatrets billetkontor.

OBS: Spisning skal bestilles senest fem hverdage før forestillingen. Grundet praktiske hensyn, kan vi ikke sælge lige så mange spisebilletter som teaterbilletter. Det betyder, at der godt kan blive udsolgt af bspisebille, længe inden forestillingen spiller. Man kan altså ikke være sikker på at kunne købe en spisebillet, selv om man har en teaterbillet. Heller ikke selv om man er ude i god tid.

Ved forestillinger med spisning åbner teatrets foyer kl. 17.30. maden serveres fra kl. 18 til 19.

Personalet kan besvare eventuelle spørgsmål om allergener.

Handicap-service

Hvis du er handicappet eller dårligt gående, skal du henvende dig til personalet ved ankomst til teatret. Vi vil så vidt muligt reservere pladser til dig og en enkelt ledsager forrest i salen. Vi anbefaler, at du ankommer, minimum 30 minutter før forestillingen starter.

Ledsagerbilletter

Kørestolsbrugere, samt publikum, der kan fremvise medlemskort fra Invalideorganisationernes Brugerservice eller stamkort fra Dansk Blindesamfund, kan gratis medbringe en ledsager i Randers Teater.

Ledsagerbilletter kan ikke købes online, men skal bookes ved henvendelse i billetsalget ved fysisk fremmøde tirsdag til fredag kl. 10 – 15.

Handicap-parkering

Der findes nogle få handicapparkeringspladser tæt ved hovedindgangen til teatret.

Teleslynge

Der er teleslynge i Energisalen og AP Salen. Desværre er det ikke installeret i Talentsalen. Det fremgår under den enkelte forestilling, i hvilken sal den spiller

COVID19

Vi efterlever myndighedernes retningslinjer i forbindelse med COVID-19 og gør alt, hvad vi kan, for at du får en god og tryg oplevelse.

CORONAPAS (fra 15 år)
Der er ikke længere krav om at fremvise corona-pas i forbindelse med teaterbesøg.

MUNDBIND
Der er ikke længere krav om mundbind på teatret.

HYGIEJNE
Vi sørger for rengjort og velafsprittet teaterhus
Der vil være opstillet håndsprit rundt omkring i publikumsområdet

VI OPFORDRER TIL:
At du kun går i teatret, hvis du føler sig rask – og melder afbud ved snue, ondt i halsen, hoste, feber og lignende.

VED AFLYSNING
Publikum får besked på mail eller sms ved aflysninger. Har du billetter til en aflyst forestilling, har du følgende muligheder.

  1. Donere beløbet til teatret
  2. Få ombyttet til et gavekort
  3. Få pengene retur

Du skal senest 7 dage efter den aflyste forestilling sende en mail til post@rt.dk med dit valg. Angiv altid ordrenummer (står på billetten). Hvis du vil have pengene retur, skal du i mailen angive ordrenr samt reg og kontonr. Så overfører vi det beløb, du har betalt for billetterne minus gebyr. Vi arbejder, så hurtigt vi kan, men forvent, at der kan gå to uger, før pengene går ind på kontoen.

Hvis vi ikke hører fra dig inden for de 7 dage, vil du automatisk modtage et gavekort på beløbet.

Vi opdaterer løbende denne side, hvis situationen ændrer sig.